BMN. Kolumny Głośnikowe. Producent. Bydgoszcz
Beszele Pro
Szczegółowy opis - Beszele Pro

Budowa kolumny

1. Lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk)

Kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem fortepianowym. Należy on  do najtwardszych, co  daje dużo korzyści, gdyż usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Sprawia to, że  nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduje ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru to proces niezwykle trudny i czasochłonny,  wymaga precyzji. To sprawdzianem najwyższych  umiejętności lakierniczych. Lakier składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Daje  to niepowtarzalny końcowy efekt wizualny i akustyczny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

2. Fornir

Kolumny głośnikowe BMN są pokryte fornirem. W naszej ofercie jest ich duży wybór: Palisander Salvador, Orzech Amerykański, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Dobiera się go starannie pod względem estetycznym. Fornir jest przyklejany  do płyty MDF pod potężną prasą. Po sklejeniu ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, stosuje się  lakier matowy bezbarwny, co  daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN  dba o niepowtarzalny wygląd obudowy, więc wykonuje je z najwyższej jakości materiałów.

3. Ściany obudowy

Wykonane są z 19 mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie tego typu płyty ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i zminimalizuje  rezonans własny. Wewnętrzne ściany zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

4. Bas refleks typu „Borgan”

Jest wykonany z grubej płyty typu  MDF i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie sprzyja swobodnemu wentylowaniu kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpływa ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można je umieścić blisko tylnej ściany.

5. Głośniki ( wysokotonowe do wyboru)

a) Głośnik wysokotonowy Seas CRESCENDO 29mm Hi-End.

Jego membrana wykonana jest ze specjalnego materiału SONOMEX, co daje wybitne właściwości dźwiękowe. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.  Posiada wysokowydajny układ 6 magnesów, tzw. HEXADYM. Jest to innowacyjna konstrukcja, która zapewnia również skuteczną wentylację i tłumienie wewnętrznych fal akustycznych. Przednia część jest wykonana z aluminium 6mm,  pokryta powłoką Nextel, a środek - z mosiądzu i pokryty chromem. Cynkowa tylna obudowa jest  formowana wtryskowo. W ten sposób eliminuje rezonanse i odprowadza ciepło. CRESCENDO wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

b) Głośnik wysokotonowy SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End

Membrana wykonana jest z berylu, który należy  do twardych materiałów,  a jego użycie w głośniku daje nowe doznania brzmieniowe. Duże miękkie zawieszenie powoduje większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Posiada podwójną komorę tłumiącą, która poprawia dynamikę oraz silny neodymowy magnes w kształcie litery T dla zmniejszenia zniekształceń. Wyróżnia się  dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

c) Głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End

Jedwabna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co przekłada się na delikatne wysokie tony. Na środku membrany znajduje się aluminiowy korektor fazy. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Głośnik posiada 6 silnych neodymowych magnesów,  to innowacyjna konstrukcja typy Air Circ  z wewnętrzną komorą tłumiącą. Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

d) Głośnik nisko-średniotonowy Seas Excel 180mm (Beszele 2 Pro, 220mm)

Kosz  głośnika  wykonany z metalu, odlewany wtryskowo  posiada konstrukcję pająkową. Ma duży układ magnetyczny. Aluminiowa cewka  o średnicy 39 mmm z wentylowanym rdzeniem została pokryta miedzią w technologii (CCAW).  Membrana wykonana z powlekanego papieru z unikalnego  materiału Nextel  bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.  To głośnik najwyższej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

6. Zwrotnica

To najprostsza zwrotnica, pierwszego rzędu, która daje najwięcej korzyści. Im mniej elementów w zwrotnicy tym mniejsza degradacja dźwięku. W połączeniu z najwyższej jakości podzespołami: cewkami taśmowymi typu WAX-COIL 14AWG firmy Jantzen Audio, rezystorami Mundorf MResist Supreme oraz Ultra, kondensatorami firm Miflex KPCU (Pap+PP+Oil), które wykonywane są z litej folii miedzianej  w technologii próżniowej oraz całość jest zamknięta w izolowanej tubie papierowo żywicznej, pozwala uzyskać  niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej.  Efektem są przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii Beszele Pro zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End. Są jeszcze lepsze i droższe od serii Beszele, co staje się  od razu zauważalne w prezentacji dźwięku.

7. Okablowanie

Głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra oraz różnych stopów o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest, Tara labs, Duelund, Mundorf.

8. Terminale głośnikowe

Gniazda firmy ETI RESEARCH zostały pojedynczo przymocowane do terminala aluminiowego w kolorze szampańskim. Jest możliwość podłączenia przewodu o maksymalnej  średnicy 5mm. Mają wejścia na bananki oraz widełki. Uważamy, że są to najlepsze zaciski w tej cenie na rynku.

Dźwięk

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się to robić na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe zadanie.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem. Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Dzięki tej serii kolumn możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczną przestrzeń, precyzyjną lokalizację instrumentów, powietrze między instrumentami. Możemy cieszyć się różnymi barwami dźwięków oraz wysoką kulturą brzmienia. Dźwięk jest pełny i nasycony, ma większą masę i czytelniejszą bryłę, sprawia większy realizm, dobrze różnicują nagrania, nie ma monotonii. Aby kolumny mogły pokazać cały potencjał swoich możliwości, warto zadbać o wysokiej jakości okablowanie, sprzęt towarzyszący oraz źródło nagrań.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu. Sami posłuchajcie i oceńcie naszą pracę!

Beszele
Szczegółowy opis - Beszele

Budowa kolumny

1. Lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk)

Kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem fortepianowym. Należy on  do najtwardszych, co  daje dużo korzyści, gdyż usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Sprawia to, że  nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduje ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru to proces niezwykle trudny i czasochłonny,  wymaga precyzji. To sprawdzianem najwyższych  umiejętności lakierniczych. Lakier składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Daje  to niepowtarzalny końcowy efekt wizualny i akustyczny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

2. Fornir

Kolumny głośnikowe BMN są pokryte fornirem. W naszej ofercie jest ich duży wybór: Palisander Salvador, Orzech Amerykański, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Dobiera się go starannie pod względem estetycznym. Fornir jest przyklejany  do płyty MDF pod potężną prasą. Po sklejeniu ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, stosuje się  lakier matowy bezbarwny, co  daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN  dba o niepowtarzalny wygląd obudowy, więc wykonuje je z najwyższej jakości materiałów.

3. Ściany obudowy

Wykonane są z 19 mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie tego typu płyty ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i zminimalizuje  rezonans własny. Wewnętrzne ściany zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

4. Bas refleks typu „Borgan”

Jest wykonany z grubej płyty typu  MDF i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie sprzyja swobodnemu wentylowaniu kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpływa ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można je umieścić blisko tylnej ściany.

5. Głośniki ( wysokotonowe do wyboru)

a) Głośnik wysokotonowy Seas CRESCENDO 29mm Hi-End.

Jego membrana wykonana jest ze specjalnego materiału SONOMEX, co daje wybitne właściwości dźwiękowe. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.  Posiada wysokowydajny układ 6 magnesów, tzw. HEXADYM. Jest to innowacyjna konstrukcja, która zapewnia również skuteczną wentylację i tłumienie wewnętrznych fal akustycznych. Przednia część jest wykonana z aluminium 6mm,  pokryta powłoką Nextel, a środek - z mosiądzu i pokryty chromem. Cynkowa tylna obudowa jest  formowana wtryskowo. W ten sposób eliminuje rezonanse i odprowadza ciepło. CRESCENDO wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

b) Głośnik wysokotonowy SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End

Membrana wykonana jest z berylu, który należy  do twardych materiałów,  a jego użycie w głośniku daje nowe doznania brzmieniowe. Duże miękkie zawieszenie powoduje większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Posiada podwójną komorę tłumiącą, która poprawia dynamikę oraz silny neodymowy magnes w kształcie litery T dla zmniejszenia zniekształceń. Wyróżnia się  dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

c) Głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End

Jedwabna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co przekłada się na delikatne wysokie tony. Na środku membrany znajduje się aluminiowy korektor fazy. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Głośnik posiada 6 silnych neodymowych magnesów,  to innowacyjna konstrukcja typy Air Circ  z wewnętrzną komorą tłumiącą. Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

d) Głośnik nisko-średniotonowy Seas Excel 180mm (Beszele 2, 220mm)

Kosz  głośnika  wykonany z metalu, odlewany wtryskowo  posiada konstrukcję pająkową. Ma duży układ magnetyczny. Aluminiowa cewka  o średnicy 39 mmm z wentylowanym rdzeniem została pokryta miedzią w technologii (CCAW).  Membrana wykonana z powlekanego papieru z unikalnego  materiału Nextel  bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.  To głośnik najwyższej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

6. Zwrotnica

To najprostsza zwrotnica, pierwszego rzędu, która daje najwięcej korzyści. Im mniej elementów w zwrotnicy tym mniejsza degradacja dźwięku. W połączeniu z najwyższej jakości podzespołami: cewkami taśmowymi typu WAX-COIL 14AWG firmy Jantzen Audio, rezystorami Mundorf MResist Supreme, kondensatorami firm Mundorf Supreme Classic SilverGold, Mundorf Supreme Classic SilverGold.Oil lub Mundorf Supreme EVO SilverGold.Oil, pozwala uzyskać  niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej.  Efektem są przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

7. Okablowanie

Głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra oraz różnych stopów o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest, Tara labs, Duelund, Mundorf.

8. Terminale głośnikowe

Gniazda firmy ETI RESEARCH zostały pojedynczo przymocowane do terminala aluminiowego w kolorze szampańskim. Jest możliwość podłączenia przewodu o maksymalnej  średnicy 5mm. Mają wejścia na bananki oraz widełki. Uważamy, że są to najlepsze zaciski w tej cenie na rynku.

Dźwięk

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się to robić na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe zadanie.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem. Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Dzięki tej serii kolumn możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczną przestrzeń, precyzyjną lokalizację instrumentów, powietrze między instrumentami. Możemy cieszyć się różnymi barwami dźwięków oraz wysoką kulturą brzmienia. Dźwięk jest pełny i nasycony, ma większą masę i czytelniejszą bryłę, sprawia większy realizm, dobrze różnicują nagrania, nie ma monotonii. Aby kolumny mogły pokazać cały potencjał swoich możliwości, warto zadbać o wysokiej jakości okablowanie, sprzęt towarzyszący oraz źródło nagrań.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu. Sami posłuchajcie i oceńcie naszą pracę!

Berges
Szczegółowy opis - Berges

Budowa kolumny

1. Lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk)

Kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem fortepianowym. Należy on  do najtwardszych, co  daje dużo korzyści, gdyż usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Sprawia to, że  nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduje ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru to proces niezwykle trudny i czasochłonny,  wymaga precyzji. To sprawdzianem najwyższych  umiejętności lakierniczych. Lakier składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Daje  to niepowtarzalny końcowy efekt wizualny i akustyczny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

2. Fornir

Kolumny głośnikowe BMN są pokryte fornirem. W naszej ofercie jest ich duży wybór: Palisander Salvador, Orzech Amerykański, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Dobiera się go starannie pod względem estetycznym. Fornir jest przyklejany  do płyty MDF pod potężną prasą. Po sklejeniu ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, stosuje się  lakier matowy bezbarwny, co  daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN  dba o niepowtarzalny wygląd obudowy, więc wykonuje je z najwyższej jakości materiałów.

3. Ściany obudowy

Wykonane są z 19 mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie tego typu płyty ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i zminimalizuje  rezonans własny. Wewnętrzne ściany zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

4. Bas refleks typu „Borgan”

Jest wykonany z grubej płyty typu  MDF i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie sprzyja swobodnemu wentylowaniu kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpływa ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można je umieścić blisko tylnej ściany.

5. Głośniki ( wysokotonowe do wyboru)

a) Głośnik wysokotonowy Seas CRESCENDO 29mm Hi-End.

Jego membrana wykonana jest ze specjalnego materiału SONOMEX, co daje wybitne właściwości dźwiękowe. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.  Posiada wysokowydajny układ 6 magnesów, tzw. HEXADYM. Jest to innowacyjna konstrukcja, która zapewnia również skuteczną wentylację i tłumienie wewnętrznych fal akustycznych. Przednia część jest wykonana z aluminium 6mm,  pokryta powłoką Nextel, a środek - z mosiądzu i pokryty chromem. Cynkowa tylna obudowa jest  formowana wtryskowo. W ten sposób eliminuje rezonanse i odprowadza ciepło. CRESCENDO wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

b) Głośnik wysokotonowy SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End

Membrana wykonana jest z berylu, który należy  do twardych materiałów,  a jego użycie w głośniku daje nowe doznania brzmieniowe. Duże miękkie zawieszenie powoduje większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Posiada podwójną komorę tłumiącą, która poprawia dynamikę oraz silny neodymowy magnes w kształcie litery T dla zmniejszenia zniekształceń. Wyróżnia się  dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

c) Głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End

Jedwabna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co przekłada się na delikatne wysokie tony. Na środku membrany znajduje się aluminiowy korektor fazy. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Głośnik posiada 6 silnych neodymowych magnesów,  to innowacyjna konstrukcja typy Air Circ  z wewnętrzną komorą tłumiącą. Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

d) Głośnik nisko-średniotonowy Seas Prestige 180mm (Beszele 2, 220mm)

Kosz  głośnika  wykonany z metalu, odlewany wtryskowo  posiada konstrukcję pająkową. Ma duży układ magnetyczny. Aluminiowa cewka  o średnicy 39 mmm z wentylowanym rdzeniem została pokryta miedzią.  Membrana wykonana z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.  To głośnik wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

6. Zwrotnica

To najprostsza zwrotnica, pierwszego rzędu, która daje najwięcej korzyści. Im mniej elementów w zwrotnicy tym mniejsza degradacja dźwięku. W połączeniu z najwyższej jakości podzespołami: cewkami taśmowymi typu WAX-COIL 14AWG i 16AWG firmy Jantzen Audio, rezystorami Mundorf MResist Supreme, kondensatorami firm Mundorf Supreme Classic SilverGold, pozwala uzyskać  niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej.  Efektem są przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

7. Okablowanie

Głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra oraz różnych stopów o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest, Tara labs, Duelund, Mundorf.

8. Terminale głośnikowe

Gniazda firmy Jantzen Audio zostały pojedynczo przymocowane do terminala aluminiowego w kolorze szampańskim. Jest możliwość podłączenia przewodu o maksymalnej  średnicy 5mm. Mają wejścia na bananki oraz widełki. Uważamy, że są to najlepsze zaciski w tej cenie na rynku.

Dźwięk

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się to robić na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe zadanie.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem. Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Dzięki tej serii kolumn możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczną przestrzeń, precyzyjną lokalizację instrumentów, powietrze między instrumentami. Możemy cieszyć się różnymi barwami dźwięków oraz wysoką kulturą brzmienia. Dźwięk jest pełny i nasycony, ma większą masę i czytelniejszą bryłę, sprawia większy realizm, dobrze różnicują nagrania, nie ma monotonii. Aby kolumny mogły pokazać cały potencjał swoich możliwości, warto zadbać o wysokiej jakości okablowanie, sprzęt towarzyszący oraz źródło nagrań.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu. Sami posłuchajcie i oceńcie naszą pracę!

S II
Szczegółowy opis - S II

Budowa kolumny

1. Lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk)

Kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem fortepianowym. Należy on  do najtwardszych, co  daje dużo korzyści, gdyż usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Sprawia to, że  nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduje ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru to proces niezwykle trudny i czasochłonny,  wymaga precyzji. To sprawdzianem najwyższych  umiejętności lakierniczych. Lakier składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Daje  to niepowtarzalny końcowy efekt wizualny i akustyczny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

2. Fornir

Kolumny głośnikowe BMN są pokryte fornirem. W naszej ofercie jest ich duży wybór: Palisander Salvador, Orzech Amerykański, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Dobiera się go starannie pod względem estetycznym. Fornir jest przyklejany  do płyty MDF pod potężną prasą. Po sklejeniu ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, stosuje się  lakier matowy bezbarwny, co  daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN  dba o niepowtarzalny wygląd obudowy, więc wykonuje je z najwyższej jakości materiałów.

3. Ściany obudowy

Wykonane są z 19 mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie tego typu płyty ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i zminimalizuje  rezonans własny. Wewnętrzne ściany zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

4. Bas refleks typu „Borgan”

Jest wykonany z grubej płyty typu  MDF i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie sprzyja swobodnemu wentylowaniu kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpływa ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można je umieścić blisko tylnej ściany.

5. Głośnik wysokotonowy

a) Głośnik wysokotonowy Scan-Speak Classic 28mm.

Jego membrana wykonana jest z jedwabiu, co daje wybitne właściwości dźwiękowe. Miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości. Posiada wysokowydajny układ magnetyczny z komorą tłumiącą, która zapewnia skuteczną wentylację i tłumienie wewnętrznych fal akustycznych. Przednia część jest wykonana z aluminium, wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości. Jest to legendarny znakomity głośnik wysokotonowy firmy Scan-Speak.

d) Głośnik nisko-średniotonowy Seas Prestige 180mm (Beszele 2, 220mm)

Kosz  głośnika  wykonany z metalu, odlewany wtryskowo  posiada konstrukcję pająkową. Ma duży układ magnetyczny. Aluminiowa cewka  o średnicy 39 mmm z wentylowanym rdzeniem została pokryta miedzią.  Membrana wykonana z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.  To głośnik wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

6. Zwrotnica

To najprostsza zwrotnica, pierwszego rzędu, która daje najwięcej korzyści. Im mniej elementów w zwrotnicy tym mniejsza degradacja dźwięku. W połączeniu z najwyższej jakości podzespołami: cewkami taśmowymi typu WAX-COIL 14AWG i 16AWG firmy Jantzen Audio, rezystorami Mundorf MResist Classic, kondensatorami firm Mundorf Supreme Classic SilverGold, pozwala uzyskać  niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej.  Efektem są przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

7. Okablowanie

Głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra oraz różnych stopów o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest, Tara labs, Duelund, Mundorf.

8. Terminale głośnikowe

Gniazda firmy Jantzen Audio zostały pojedynczo przymocowane do terminala aluminiowego w kolorze szampańskim. Jest możliwość podłączenia przewodu o maksymalnej  średnicy 5mm. Mają wejścia na bananki oraz widełki. Uważamy, że są to najlepsze zaciski w tej cenie na rynku.

Dźwięk

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się to robić na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe zadanie.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem. Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Dzięki tej serii kolumn możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczną przestrzeń, precyzyjną lokalizację instrumentów, powietrze między instrumentami. Możemy cieszyć się różnymi barwami dźwięków oraz wysoką kulturą brzmienia. Dźwięk jest pełny i nasycony, ma większą masę i czytelniejszą bryłę, sprawia większy realizm, dobrze różnicują nagrania, nie ma monotonii. Aby kolumny mogły pokazać cały potencjał swoich możliwości, warto zadbać o wysokiej jakości okablowanie, sprzęt towarzyszący oraz źródło nagrań.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu. Sami posłuchajcie i oceńcie naszą pracę!

S
Szczegółowy opis - S

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Seas 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału Sonomex, co daje znakomite wysokie tony, dźwięczne i szczegółowe.

- charakteryzuje się dużą liniowością i wąską tolerancją.

- posiada silny ferrytowy magnes.

- na froncie posiada nakładkę eliptyczną z elastomeru aby zmniejszyć odbicia fal dźwiękowych.

- wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (S2, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „S” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się już w pełni delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Ex II
Szczegółowy opis - Ex II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 38mm.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (Ex2, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii mamy już przedsmak serii „S”, w której możemy się już delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Fx
Szczegółowy opis - Fx

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 450Hz.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Scan-Speak 180mm (Fx2, 220mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny ferrytowy z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe zawieszenie SBR.

- membrana jest z powlekanego włókna szklanego, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia, szczególnie wysokich tonów. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

F
Szczegółowy opis - F

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 38mm.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Scan-Speak 180mm (F2, 220mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny ferrytowy z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe zawieszenie SBR.

- membrana jest z powlekanego włókna szklanego, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

B II
Szczegółowy opis - B II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Monacor 180mm (B2 II, 210mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe odwrócone zawieszenie.

- bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

M II
Szczegółowy opis - M II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy SB Acoustics 29mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału i ma bardzo dużą powierzchnie, w połączeniu z silnym magnesem daje dużą skuteczność.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 600Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 42mm.

- posiada duży magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą oraz wentylowany nabiegunnik.

- SB Acoustic wyróżnia się bardzo dobrym oddaniem najwyższych częstotliwości, dzwoneczki, trójkąty (detaliczny, dźwięczny). Dobra plastyka, barwa, potrafi dobrze prezentować przestrzeń i średni zakres pasma.

- głośnik nisko-średniotonowy Monacor 180mm (M2 II, 210mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe odwrócone zawieszenie.

- bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

Jest to nasza podstawowa seria, ale nie jednego może zaskoczyć. W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam bardzo dobrą przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz kulturę brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.