BMN. Kolumny Głośnikowe. Producent. Bydgoszcz
Beszele Pro
Szczegółowy opis - Beszele Pro

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

wysokotonowe są do wyboru:

- głośnik wysokotonowy Seas „CRESCENDO” 29mm Hi-End zalecamy do(1, 3)

- jego membrana wykonana jest ze specjalnego materiału SONOMEX, co daje wybitne właściwości dźwiękowe.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada wysokowydajny układ 6 magnesów tzw. HEXADYM. Jest to innowacyjna konstrukcja, która zapewnia również skuteczną wentylację i tłumienie wewnętrznej fal akustycznych.

- przednia część jest wykonana z aluminium 6mm pokryta powłoką Nextel. Środek jest z mosiądzu i pokryty chromem. Tylna obudowa jest z cynku, formowana wtryskowo, która eliminuje rezonanse i odprowadza ciepło.

- „CRESCENDO” wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End zalecamy do(1, 3)

- jego tekstylna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada 6 silnych neodymowych magnesów, jest to innowacyjna konstrukcja typy AirCirc, z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik wys. SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End zalecamy do (2)

- jego membrana wykonana jest z berylu, należy do twardych materiałów, użycie jego w głośniku, daje nowe doznania brzmieniowe.

- duże miękkie zawieszenie, powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada silny neodymowy magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą i wentylowanym rdzeniem.

- wyróżnia się, dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości

- głośnik nisko-średniotonowy Seas Excel 180mm (Beszele 2 Pro, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetyczny, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią w technologii (CCAW), jest ona dłuższa i lżejsza i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, unikalnym materiałem Nextel, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, najwyższej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „Beszele Pro” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End, są to jeszcze lepsze i droższe od serii „Beszele”, co w efekcie jest od razu zauważalne w prezentacji dźwięku.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy ETI RESEARCH pojedyncze, przymocowane do terminala aluminiowego w kolorze szampańskim. Jest możliwość podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy cieszyć się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Beszele
Szczegółowy opis - Beszele

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

wysokotonowe są do wyboru:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End zalecamy do(1, 3)

- jego tekstylna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada 6 silnych neodymowych magnesów, jest to innowacyjna konstrukcja typy AirCirc, z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik wys. SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End zalecamy do (2)

- jego membrana wykonana jest z berylu, należy do twardych materiałów, użycie jego w głośniku, daje nowe doznania brzmieniowe.

- duże miękkie zawieszenie, powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada silnych neodymowych magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą i wentylowanym rdzeniem.

- wyróżnia się, dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości

- głośnik nisko-średniotonowy Seas Excel 180mm (Beszele 2, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią w technologii (CCAW), jest ona dłuższa i lżejsza i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, unikalnym materiałem Nextel, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, najwyższej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „Beszele” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy w pełni delektować się dźwiękiem oraz szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy cieszyć się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Berges
Szczegółowy opis - Berges

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

wysokotonowe są do wyboru:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak Iluminator 26mm Hi-End zalecamy do(1, 3)

- jego tekstylna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada 6 silnych neodymowych magnesów, jest to innowacyjna konstrukcja typy AirCirc, z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik wys. SB Acoustic Satori Berylium 29mm Hi-End zalecamy do (2)

- jego membrana wykonana jest z berylu, należy do twardych materiałów, użycie jego w głośniku, daje nowe doznania brzmieniowe.

- duże miękkie zawieszenie, powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości.

- posiada silnych neodymowych magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą i wentylowanym rdzeniem.

- wyróżnia się, dużą dynamiką, wyjątkową delikatnością, słychać mnóstwo szczegółów, bez wsłuchiwania się. Potrafi dobrze zaprezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (Berges 2 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „Berges” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się już w pełni delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

S II
Szczegółowy opis - S II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 28mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony, dźwięczne, przestrzenne i szczegółowe.

- posiada silny ferrytowy magnes.

- front głośnika jest aluminiowy.

- wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (S2 II 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „S II” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się już w pełni delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

S
Szczegółowy opis - S

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Seas 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału Sonomex, co daje znakomite wysokie tony, dźwięczne i szczegółowe.

- charakteryzuje się dużą liniowością i wąską tolerancją.

- posiada silny ferrytowy magnes.

- na froncie posiada nakładkę eliptyczną z elastomeru aby zmniejszyć odbicia fal dźwiękowych.

- wyróżnia się fantastyczną plastyką, detalicznością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości.

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (S2, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza. W serii „S” zastosowano bardzo wysokiej jakości komponenty klasy Hi-End

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się już w pełni delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Ex II
Szczegółowy opis - Ex II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 38mm.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Seas 180mm (Ex2, 220mm)

- kosz jest metalowy, odlewany wtryskowo, posiada konstrukcję pająkową.

- ma duży układ magnetycznym, cewka jest aluminiowa powlekana miedzią i ma średnicę 39mm, posiada wentylowany rdzeń.

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać różne barwy instrumentów. Często jest wykorzystywany w bardzo drogich konstrukcjach a nawet w zestawach Hi–End.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii mamy już przedsmak serii „S”, w której możemy się już delektować szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, możemy delektować się różnymi smaczkami i barwami dźwięków, oraz kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

Fx
Szczegółowy opis - Fx

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna membrana typu pierścieniowego jest wykonana z bardzo wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 450Hz.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, wyjątkową delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Scan-Speak 180mm (Fx2, 220mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny ferrytowy z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe zawieszenie SBR.

- membrana jest z powlekanego włókna szklanego, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia, szczególnie wysokich tonów. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

F
Szczegółowy opis - F

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 38mm.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Scan-Speak 180mm (F2, 220mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny ferrytowy z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe zawieszenie SBR.

- membrana jest z powlekanego włókna szklanego, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

B II
Szczegółowy opis - B II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy Scan-Speak 26mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału, co daje znakomite wysokie tony.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 475Hz.

- posiada silny ferrytowy podwójny magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą.

- Scan-Speak wyróżnia się fantastyczną plastyką, delikatnością, barwą, potrafi świetnie prezentować przestrzeń i średni zakres pasma jak i najwyższe częstotliwości 40 kHz.

- głośnik nisko-średniotonowy Monacor 180mm (B2 II, 210mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe odwrócone zawieszenie.

- bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam fantastyczna przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz wysoką kulturą brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.

M II
Szczegółowy opis - M II

Budowa kolumny:

- lakier fortepianowy, (czarny lub biały wysoki połysk), kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem. Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Tak, że nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduję ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

- okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. W naszej ofercie jest duży wybór oklein, Palisander Salvador, Heban Marocco, Dąb Mocca, Dąb Bielony, Dąb Czarny Mat. Okleiny są starannie dobierane pod względem estetycznym. Następnie jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu, ściany obudowy są wycinane precyzyjnymi frezarkami CNC, następnie są ze sobą klejone i starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Zastosowano lakier matowy bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowy były wykonywane z najlepszych materiałów, co w efekcie daje niepowtarzalny wygląd.

- ściany obudowy, wykonane są z 19mm płyty MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF-u, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obudowa jest sztywna i w ten sposób został zminimalizowany rezonans własny. Wewnętrzne ściany obudowy zostały również oklejone naturalną okleiną dębową. Usztywnienie obudowy ma duży wpływ na dźwięk. Zmniejsza, dudnienie, które niekorzystnie przebarwia średnie tony i bas.

- bas refleks typu „Borgan”, daje dużo korzyści. Jest wykonany z grubego MDF-u, i ma formę szczeliny. Znajduje się w przedniej i tylnej części obudowy. Tego typu rozwiązanie daje swobodne wentylowanie kolumny. W ten sposób zminimalizowano maksymalnie rezonanse tunelu oraz dudnienia, co wpłynęło ostatecznie na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę. Dzięki temu kolumny są łatwo ustawialne, można postawić blisko tylnej ściany.

Głośniki:

- głośnik wysokotonowy SB Acoustics 29mm

- jego tekstylna kopułka jest z wysokiej jakości materiału i ma bardzo dużą powierzchnie, w połączeniu z silnym magnesem daje dużą skuteczność.

- miękkie zawieszenie powoduję większą plastyczność i przyczynia się do szerszego zakresu częstotliwości 600Hz. Średnica membrany razem z zawieszeniem wynosi aż 42mm.

- posiada duży magnes z wewnętrzną komorą tłumiącą oraz wentylowany nabiegunnik.

- SB Acoustic wyróżnia się bardzo dobrym oddaniem najwyższych częstotliwości, dzwoneczki, trójkąty (detaliczny, dźwięczny). Dobra plastyka, barwa, potrafi dobrze prezentować przestrzeń i średni zakres pasma.

- głośnik nisko-średniotonowy Monacor 180mm (M2 II, 210mm)

- kosz jest odlany z aluminium, posiada konstrukcję pająkową.

- duży układ magnetyczny z wentylowanym rdzeniem.

- gumowe odwrócone zawieszenie.

- bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas, dostarcza mnóstwo szczegółów.

- jest to głośnik, wysokiej jakości, potrafi przekazać dużo różnych barw instrumentów, przestrzeń, prezentuje bogaty plastyczny przekaz.

Zwrotnica:

- jest pierwszego rzędu 6dB, to najprostsza zwrotnica, która daje najwięcej korzyści. W połączenie z wysokiej jakości podzespołami: cewki, rezystory, kondensatory, firmy: Mundorf, Jantzen oraz ClarityCap, uzyskaliśmy w ten sposób niespotykaną jakość brzmienia w tej klasie cenowej. Przepiękne różnorodne barwy instrumentów, mnóstwo szczegółów i powietrza.

Okablowanie:

- głośniki są połączone (lutowane cyną bezołowiową z dodatkiem srebra i miedzi) najwyższej jakości przewodem z beztlenowej miedzi, srebra, oraz różnych stopów, o wysokiej czystości i zaawansowanej technologii. Korzystamy z wysokich modeli kabli takich firm jak: Wireworld, Van Den Hul, AudioQuest oraz Tara labs.

- zaciski firmy Jantzen bi–wiring złocone z możliwością podłączenia przewodu o max. średnicy 5mm oraz mają wejście na bananki i widełki.

Dźwięk:

Trudno opisać właściwości brzmieniowe, niektórzy starają się opisywać na różne sposoby, używając przymiotników i porównań. Ja również będę starał się opisać też w ten nieudolny sposób, co czasami jest to krzywdzące.

Założenia konstrukcyjne były takie, aby dźwięk był tzw. liniowy, wyrównany w każdym paśmie akustycznym. To nam jednak nie wystarczało, chcieliśmy uzyskać coś więcej niż wyrównane dynamiczne brzmienie z dobrymi niemęczącymi wysokimi tonami i niekrzykliwą średnicą oraz nisko schodzącym basem.

Chcieliśmy, aby nasze kolumny potrafiły wydobyć różnorodne barwy instrumentów, również ich przestrzeń i powietrze, charakteryzowały się słyszalną teksturą. Zależało nam też, aby scena była szeroka i głęboka, tak jak to założył realizator nagrań. Duży nacisk kładliśmy, na jak najlepszym oddaniu przestrzeni i akustyki oraz atmosfery nagrań. Instrumenty są bardziej selektywne i namacalne oraz trójwymiarowe. Im wyższy model kolumny danej serii tym bardziej jest to słyszalne i odczuwalne.

Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rezultatu, sami posłuchajcie.

Jest to nasza podstawowa seria, ale nie jednego może zaskoczyć. W tej serii możemy się cieszyć szeroką i głęboką sceną. Kolumny pokazują nam bardzo dobrą przestrzeń, różne barwy dźwięków, oraz kulturę brzmienia. Oczywiście, jeśli zadbamy o odpowiedniej klasy okablowanie oraz sprzęt towarzyszący i źródło nagrań.