Budowa kolumny:

           lakier fortepianowy, kolumny głośnikowe BMN są wyjątkowe, ponieważ są całe jednolicie pokryte lakierem (czarny, wysoki połysk). Lakier fortepianowy należy do najtwardszych lakierów, daje dużo korzyści, usztywnia dodatkowo obudowę i zamyka ją w jednolitą całość. Także nie ma widocznych elementów wpuszczanych i stykających się. Takie dodatkowe zewnętrzne usztywnienie obudowy powoduje ścisłe kontrolowanie dźwięku. Dźwięk wydobywa się przez głośniki i tunel bas refleksu, a obudowa nie rezonuje, zmniejsza w ten sposób przebarwienia dźwięku i dudnienia. Uzyskanie takiego lakieru jest niezwykle trudne i czasochłonne oraz wymaga precyzji. Jest najwyższym sprawdzianem umiejętności lakierniczych. Składa się z kilku warstw, jest szlifowany i polerowany. Końcowy efekt wizualny i akustyczny jest niepowtarzalny. Głębia i połysk lakieru nadają najwyższy standard wykończenia.

           okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN są pokryte naturalną okleiną. Okleiny są dobierane pod względem akustycznym i jakościowym. W ten sposób można wpłynąć na jakość dźwięku, zredukować przebarwienia i dudnienia obudowy. Dźwięk staje się klarowny i czysty. Następnie okleina jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu okleiny z płytą MDF, klejone są ze sobą ściany obudowy, a następnie są starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Specjalnie dobrany lakier jest drugim pod względem twardości i jakości po lakierze fortepianowym. Jest odporny na zarysowania, alkohol, wodę i zwykłe środki chemii gospodarczej. Zastosowano lakier bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowa była wykonana z najlepszej jakości materiałów, co w efekcie daje bardzo dobrą akustykę obudowy oraz niepowtarzalny wygląd.

           ściany obudowy, wykonane są z 19mm MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF, a nie płyty wiórowej ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu dźwięk jest bardziej selektywny łącznie z basem, który staje się sprężysty, głęboki i z szerszym zakresem barwy. Nie dudni oraz nie przebarwia średnich tonów.

           bas refleks typu „Borgan”, użycie rury plastikowej do bas refleksu było dla firmy BMN niezadowalające. Dudnienie i rezonanse wpływały niekorzystnie na dźwięk i dlatego zastosowano MDF. W ten sposób zmniejszono rezonanse tunelu, co wpłynęło na poprawę dźwięku oraz dodatkowo usztywnia obudowę kolumny.

           głośniki:

Nowy! wysokotonowy 25mm kopułka Seasa

- jest to kopułka z dużym zawieszeniem, całkowita średnica 36mm. Na przednim froncie posiada gumową eliptyczną nakładkę, która pochłania niepotrzebne rezonanse i odbicia fal dźwiękowych. Membrana jest wykonana ze specjalnej tkaniny Sonomex. Ma linearny przebieg impedancji.

- duża i wysokiej jakości membrana oraz nakładka gumowa, powoduje znakomite właściwości akustyczne tego głośnika. Dźwięk jest plastyczny,detaliczny i szczegółowy posiada znakomitą stereofonię.

            Nowy! nisko-średniotonowy Seas 180mm S1 i S3 oraz (S2- 220mm)

- kosz odlewany z metali lekkich, posiada duży układ magnetyczny a cewka jest aluminiowa i ma średnicę 39mm

- membrana wykonana jest z powlekanego papieru, bardzo dobrze przenosi średni zakres częstotliwości i najniższy bas,

  Głośniki są połączone (lutowane) przewodem z beztlenowej miedzi o średnicy 2,5mm Monster Cable.

- Seria „S” jest wyposażona w zaciski złocone typu bi-wiring, przymocowane do płyty aluminiowej. Można podłączyć do nich bananki, widełki lub gołe przewody o max. średnicy 5mm. S3 są wyposażone w regulowane kolce.

- bas refleks z przodu typu „Borgan”

Dźwięk:

           Dźwięk jest zwarty i plastyczny, wyważony każdy zakres pasma częstotliwości.

Wysokie tony są detaliczne, bardzo dobrze słyszy się talerze perkusji, blachy oraz dzwoneczki. Z tego głośnika wydobywa się mnóstwo informacji i szczegółów. Znakomita przestrzeń i stereofonia dużo informacji w tle nagrania.

Średnica jest naturalna. Firma BMN starała się zrobić wszystko, aby wokale
i wszystkie dźwięki były jak najwierniej oddane łącznie z przestrzenią i akustyką. Dzięki nowatorskiej konstrukcji bas refleksu typu „Borgan” słychać wyraźnie akustykę i przestrzeń oraz powietrze między instrumentami, dźwięki wybrzmiewają do końca, są czyste bez przebarwień oraz dudnień.

Bas jest czysty, głęboki, dobrze kontrolowany i sprężysty, dobrze słyszalna jest barwa niskich tonów.